Een korte sessie ___ 25-04-2007 EHD Visverslagen Index
Alle sessie-foto's (2) Reacties (5) Reageren?

20.00 lagen de hengels pas in het water.
EHT had de nodige file problemen gehad en ikzelf was ook vrij laat ter plaatse.
We zouden tot een uur of 22.30 blijven, dus hadden we slechts twee en een half uur netto vistijd.

Ik werd nog gebeld onder het optuigen van de hengels, omdat ik met mijn suffe hoofd was vergeten dat vanavond de training was voor het aanstaande jeu de boules toernooi van Koninginnedag.
Ik geef mijn verontschuldiging voor het ontbreken op deze avond en weet op dat moment nog niet dat het beloond zal worden.

Na een klein uur gaat de hengel van EHT aan de overkant ervandoor.
Van een helse run is geen sprake, omdat de hengel strak op de kant ligt.

Een mooie dril volgt en ik hoor hem zeggen”niet zo sterk als die van maandag”.
Maandag ving EHT de Gebochelde (zie vorige verslag) en die gaf een mooie strijd inderdaad.
Het leuke van het verhaal is nu, dat als ik de vis uit het water schep en op de mat leg, ik meteen voor 90% zeker ben dat het dezelfde vis is als maandag.
Na enig foto-vergelijk komen we inderdaad tot de conclusie dat de Gebochelde voor de 2e keer de Ed Hunters in de ogen moet kijken.

Het blijft, zoals te zien op de foto, een mooie dikke vis met een behoorlijk grote staart vin.
Na het terugzetten gaat het gesprek al snel weer over de Frankrijk trip die nu nog slechts een dag of 10 van ons is verwijderd.
Dan horen we op dezelfde stok als daarnet wat piepen en de swinger gaat lichtjes op en neer.
“Lekker dat is mijn vis, een brasem” hoor ik mezelf tegen Tom zeggen.
Ik pak de hengel uit de steun en begin binnen te draaien.

Het is een brasem, de eerste 30 seconden van de dril ben ik overtuigd dat het een brasem is.
Dan komt er tegengas,”toch geen brasem, denk ik” zeg ik weer.
De hengeltop begint te beuken en er word lekker wat lijn van de slip getrokken.

Zo moet ik het hebben natuurlijk, ik ben vervolgens best nog even bezig om de vis te landen en dat kwam mede omdat de vis steeds de lijn van een andere hengel opzocht die ik dan weer moest ontwijken.

Als de vis op de kant word getild hebben we al snel in de gaten dat het geen twintiger betreft, maar zoals op de foto te zien was ik erg blij met de lengte die de vis had.

Gemeten op de steel van het schepnet komen we zo rond de 86cm uit.

Een mooie lange polder torpedo is mijn deel deze avond en ik ben in een keer weer het hele jeu de boules verhaal vergeten, zo gaat dat nou eenmaal.
Deze vis weegt op een paar gram na, net geen 18 pond, maar ik was er erg blij mee.

We blijven hierna nog een half uurtje een biertje drinken en taaien tevreden af.
Ik nog even naar de plaatselijke voetbal vereniging nog een biertje pakken en EHT richting het prachtige Almere.

Als ik dit schrijf is het nog 9 dagen te gaan en oei wat heb ik er zin in. Zullen er PR’s gaan sneuvelen in het zuiden?